18952 wzorkowiczek dodało 19176 zdjęć do galerii!

Jak otworzyć własny gabinet kosmetyczny?

Dodano: 2010-05-29 03:05:15, Odsłon: 3052 , Ocena: 5/5,

Ogromne zainteresowanie usługami kosmetycznymi sprawia, że branża ta jest niezwykle atrakcyjna dla przedsiębiorców. Salon kosmetyczny ma duże szanse na sukces zarówno w małym, jak i w większym mieście. Jak zatem zabrać się za planowanie takiego biznesu i co powinien wiedzieć przyszły właściciel salonu kosmetycznego?

Już od kilku lat obserwowany jest wyraźny rozkwit branży kosmetycznej, która szybko rozwija się zarówno w małych, jak i w dużych miastach. Powstają coraz to nowe salony kosmetyczne, a spora ich ilość cieszy się stałą grupą zadowolonych klientek i nie narzeka na brak zysków. Zainteresowanie pielęgnacją w salonach kosmetycznych niewątpliwie związane jest z coraz większym naciskiem, jaki kładzie się na wizerunek – zarówno w pracy, jak i poza nią. Powodem tej popularności i dochodowości biznesu kosmetycznego jest też to, że łączy on w sobie dwie niezwykle ważne kwestie: dbałość o urodę i relaks. Nic więc dziwnego, że otwierane są kolejne salony kosmetyczne, a te istniejące ciągle pracują nad swoją ofertą.

„Koszt otwarcia salonu uzależniony jest od wielu czynników. Wpływ na to mogą mieć m.in. zasobność oferty, klasa sprzętu i kosmetyków, lokalizacja. Mały salon, w niedużym mieście to wydatek ok. 30 tyś. zł, podczas gdy salon z dużą ilością urządzeń, kilkoma łóżkami, bądź kabinami do opalania oraz sprzętem do fotoepilacji może kosztować 200 tyś. zł i więcej.” – mówi Dawid Sipowicz, autor bloga www.mojsalon.pl i właściciel sklepu z profesjonalnym sprzętem kosmetycznym www.eversun.pl.

Obecnie, aby otworzyć salon kosmetyczny nie trzeba mieć wykształcenia kosmetycznego – takowe musi mieć natomiast nasz personel. Mając jednak odpowiednie wykształcenie można zacząć prowadzić mały salon w pojedynkę, decydując się na samozatrudnienie. Gdy prócz kosmetyki zapragniemy mieć w swym gabinecie także usługi fryzjerskie, manicure i solarium, wówczas pojawi się potrzeba zatrudnienia kilku osób.

Na drodze do otwarcia biznesu jak zawsze czeka na przedsiębiorcę kilka dylematów. Jednym z nich jest dobór sprzętu: „Początkujący właściciele salonów często pytają mnie, jaki sprzęt warto jest mieć w salonie. Wiele zależy od specyfiki gabinetu, klienta docelowego, ale i lokalnego rynku usług kosmetycznych. Niewątpliwie jednak zawsze warto jest stawiać na sprawdzone marki i renomowane aparaty wysokiej jakości, które umożliwią wykonywanie skutecznych, ale i komfortowych zabiegów – wyjaśnia Dawid. – Gdy zależy nam na oszczędności miejsca i pieniędzy, a nie chcemy przy tym oszczędzać na marce, można zdecydować się na urządzenia multifunkcyjne, gdzie jeden aparat zastępuje kilka innych. Jest jeszcze inna opcja, mianowicie sprzęt mobilny, który jest tańszy od urządzeń stacjonarnych, a można go używać zarówno w salonie, jak i w domu klienta.”

Z punktu widzenia właściciela ważne jest oczywiście, by salon jak najszybciej zaczął na siebie zarabiać. Warto wziąć to pod uwagę już na wstępie i inwestować w takie sprzęty, na których zabiegi mają szansę sprzedać się w danej okolicy. Otwierając salon powinno się brać pod uwagę czynsz, który w centrum dużego miasta może sięgać kwoty 6 tyś. zł i więcej. Najrozsądniej jest wybrać więc taki lokal, w którym każdy metr kwadratowy będzie na siebie zarabiał. Zazwyczaj droższe są lokale na parterze, dysponujące własną witryną. Tańszą opcją może być natomiast salon zlokalizowany na piętrze, ale w takim przypadku trzeba zadbać o odpowiednie wyeksponowanie gabinetu – brak witryny warto wówczas zrekompensować przyciągającym uwagę bannerem, albo neonem, który bardzo dobrze sprawdzi się zwłaszcza zimą, gdy już po południu robi się ciemno.

Zakładając salon kosmetyczny nie sposób zapomnieć o roli dobrej reklamy i sposobach przyciągnięcia klientów. Na pewno warto postawić na ulotki i plakaty, a także wpisy w internetowych katalogach branżowych. Bardzo dobrym sposobem na promocję jest własna strona internetowa, gdzie ciekawie można zaprezentować ofertę salonu, aktualne promocje, galerię i wszystko to, co o naszym gabinecie wiedzieć powinni potencjalni klienci. Ważne są również rabaty dla stałych klientów – można więc wprowadzić program lojalnościowy, karnety i kartę stałego klienta. Ciekawa oferta, interesujący wystrój salonu kosmetycznego, wykwalifikowany personel i przemyślana reklama to podstawa. I choć branża kosmetyczna to konieczność stałego rozwoju i doskonalenia swoich usług i wiedzy, może przynieść nie tylko spore zyski, ale i ogromną satysfakcję.

(mojakosmetyczka.net)

Dołączyła: 2008-03-05 09:29:33

Kursy kosmetyczne

Jak pielęgnować tipsy?

Pielęgnacja tipsów jest bar...

Pedzelek

Pedzelek jest czyszczony i dalej obojetnie jaki zel wezne jest to samo ...

Nasze Dłonie...

Dłonie i paznokcie są naszą wizytówką. W ogromnym stopniu wpływa na to jak nas postrzegają in...

Dobroczynne kwasy tłuszczowe Omega-3 i O

Kwasy tłuszczowe Omega 3 i 6 zaliczają się do NNKT, czyli niezbędnych...

Paznokcie - najczęstsze schorzenia i zab

Paznokcie - najczęstsze schorzenia i zaburzenia ich budowy Paznokcie: ...

Kuferek stylistki paznokci – t

Tipsy są jednym z najbardziej popularnych i niezbędnych elementów wyposażenia kuferka st...

Jak naprawić pęknięty paznokieć?

Rzeczy, których po...

Skórki- częsty problem.

Skórki-zaczerwienione, bolące, krwawiące itp.Znajdujące się wokół naszych paznokci sk...

Żel bez tajemnic Żele jedno-, dwu- i tr

ele jedno-, dwu- i trzyfazowe Aby omówić różnicę pomiędzy typami żeli warto najpierw ro...

"Kolorowy zawrót głowy" Warszt

Zapraszam na warsztaty :) przykładowe zdobienia znajdują się w mojej galerii :) ...

© Copyright by Wzorki.pl   | sitemap Realizacja: NetVisage